Spójność to słowo klucz.

Marka firmy, wizerunek, identyfikacja wizualna, logo, typografia, marka osobista, strategia marki, lifting znaku, branding… i wiele innych określeń, które może spowodować, że na początku swojej działalności możesz mieć mały zawrót głowy i niepokój jak sobie z tym wszystkim poradzić i czym są właściwie te pojęcia.

Po pierwsze warto uświadomić sobie, że te tematy mogą mocno wpłynąć na sukces twojej firmy. Żyjemy w czasach przesytu, kiedy nadmiar informacji odbiera nam możliwość skupienia się na tym czego tak naprawdę potrzebujemy i gdzie znaleźć to co nas interesuje.

Dlatego warto pomyśleć o identyfikacji wizualnej, która zbuduje tożsamość twojej marki. Spokojnie, nie musisz sam tego robić, a nawet nie powinieneś. Znajdź specjalistę, który zrobi to dla Ciebie, uzgodnicie, jak chciałbyś być postrzegany przez klienta, co jest kluczowe dla Twojej firmy, popracujecie nad przekazem i znalezieniem najprostszej drogi, żeby to pokazać. Znajdzie to swoje odwzorowanie w twoich wizytówkach, które będziesz dawał klientom i przedstawicielom firm z którymi będziesz współpracował. To również papier firmowy, wzory ofert, strona internetowa, opakowania produktu. Nie zapomnij, że także wnętrze twojej firmy przemawia do klientów. Jeśli planujesz reklamę w social-media tam również spójny przekaz i rozpoznawalna identyfikacja wizualna twojej firmy będzie niezbędna.

To czym powinieneś się kierować to przede wszystkim ważne słowo „spójność”.

Niektóre z elementów mogą być zmienne możesz zawsze zrobić rebranding (zmiana nazwy, logotypu, identyfikacji wizualnej) czy repozycjonowanie (zmiana postrzegania twojej marki), ale musi to wynikać z wewnętrznych zmian w Twojej firmie, zmianie strategii itp. Trzeba to robię bardzo świadomie, bo budowanie spójnego obrazu firmy trwa długo i jest wymagające.

Jeśli chciałbyś się dowiedzieć więcej jak promować swoją firmę lub znaleźć gotowe wzory biznesplanów zajrzyj tutaj:  https://pierwszadotacja.net/wzory-gotowych-biznes-planow/

Jeśli będziesz szukał pomysłów na to jak wyklarować swoją wizję i na to jak pokazać i zareklamować swoją firmę warto poszukać gotowych przykładów. Obserwować jaki przekaz proponują firmy, które Ci się podobają. Czym jest spójny przekaz w ich przypadku?  Zaobserwuj, jak prezentuje się ich logotyp, jakie posty pojawiają się na Facebooku czy Instagramie, w jaki sposób opisywana jest działalność firmy. Jak firma wyróżnia się na tle innych i czym się odróżnia od nich. Czy jej identyfikacja wizualna jest spójna? Czy jest funkcjonalna? Czy jest kompleksowa i rozwojowa? Czy jest przemyślana i klarowna?

A jak będzie identyfikacja wizualna twojej firmy?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

19 + osiemnaście =