Jaki chleb jest najzdrowszy i najmniej kaloryczny na diecie?

Pieczywo jest bardzo często podstawą naszych śniadań oraz kolacji, zdarzają się również fani jedzenia chleba do obiadu, w zależności od tego, jaką potrawę akurat mamy przygotowaną. Właściwie w ciągu dnia, choć raz sięgamy po kanapkę z chleba lub bułki, lub dogryzamy chleb do sałatki. Większość z nas sięga po chleb różnego rodzaju. Ale czy chleb tostowy pełnoziarnisty Biedronka jest najlepszym wyborem? Jaki chleb jest najzdrowszy i najmniej kaloryczny? Czy jedzenie chleba i pieczywa w ogóle, na pewno przysłuży się naszemu organizmowi?

Chleb w jadłospisie podczas odchudzania

Chleb jest obecny w naszych jadłospisach i nie jest mitem, że Polacy uwielbiają pieczywo, najlepiej pszenne, puszyste, białe w towarzystwie masła, lub wędlin i sera. I owszem, produkty zbożowe, są nam niezbędne w diecie, ponieważ dostarczają ważnych źródeł błonnika i wielu witamin. Ale czy na pewno jedzenie chleba podczas diety redukcyjnej jest odpowiednie? Oczywiście, że tak, ale trzeba wiedzieć, po jaki chleb sięgać, aby czuć się zdrowo i fit.

Osoby na diecie, które chcą schudnąć, nie powinny się objadać, a już zwłaszcza bułkami pszennymi, czy chlebem tostowym z serem. Jaki chleb jest najzdrowszy i najmniej kaloryczny dla osób na diecie redukcyjnej? Zmiany nawyków żywieniowych powinniśmy zacząć od zgłębienia wiedzy na temat odżywiania lub udania się do specjalisty. Zmienić nawyki żywieniowe nie jest łatwo. Łatwo, zaś popełnić błąd w odżywianiu.

Warto wiedzieć, że podstawę racjonalnej diety stanowią produkty zbożowe, w tym tak bardzo lubiany chleb. Zależnie od tego, ile mamy lat, możemy spożywać pieczywa około 380g w ciągu dnia. Oczywiście należy brać pod uwagę fakt, że jest to porcja dla osoby zdrowej, która nie musi mieć na przykład diety lekkostrawnej po wycięciu wyrostka. Pieczywo jest źródłem węglowodanów w diecie, ale w zależności od jego rodzaju, ilość węglowodanów może być ograniczona na rzecz tłuszczy i białek. Od tego jaki chleb wybierzemy, zależy wartość błonnika i minerałów. Jest to szczególnie ważne dla osób, które zwracają uwagę na mikro i makro składniki w swojej diecie.

Dla osób, które chcą się zdrowo odżywiać, najlepsze będzie pieczywo pełnoziarniste, lecz dla osób, które się odchudzają najlepszy będzie zdrowy fit chleb, który możemy zrobić samodzielnie w domu, lub za pomocą termomixa. Kolejną propozycją dla osób, które liczą kalorie jest chleb żytni. Czy chleb żytni jest zdrowy? Nawet bardzo. Jest lekkostrawny i nie zatyka jelit. Daje poczucie nasycenia i jest smaczny.

chleb pełnoziarnisty

Jaki niskokaloryczny i zdrowy chleb na diecie wybrać?

Nie trzeba być specjalistą, żeby wiedzieć, że białe pieczywo ma szkodliwy wpływ na organizm człowieka, szczególnie podczas odchudzania. Natomiast, na diecie redukcyjnej, nie trzeba w ogóle rezygnować z pieczywa. Wystarczy, że je ograniczymy, lub zamienimy je na zdrowy fit chleb. Podejmując wyzwanie dietetyczne zastanawiamy się, jaki chleb jest najzdrowszy i najmniej kaloryczny?

Chleb pełnoziarnisty lub chleb graham, przygotowuje się z mniej przetworzonej mąki niż białe pieczywo, dlatego chleb pełnoziarnisty ma wiele wartości odżywczych. Jest pożywny i daje więcej energii i potrzebnych składników podczas odchudzania. Ponad to, dostarcza błonnika, niezbędnego w układzie trawiennym oraz przyspiesza metabolizm.

W tej chwili, w sklepach jest wiele chlebów, w tym chleb razowy żytni, który również będzie się bardzo dobrze sprawdzał u osób z nadwagą. Przed zakupem chleba żytniego sprawdźmy etykietę, czy jest on na pewno wyłącznie z mąki razowej żytniej. Podczas zakupów warto również zwrócić uwagę na wasa chleb, który jest również dostępny w marketach na półce z pieczywem i może być świetną alternatywą dla białej bułki, lub chleba z mąki pszennej.

pieczywo chrupkie

Chleb tostowy pełnoziarnisty z biedronki

Gdy zakładamy, że naszym celem jest schudnięcie, musimy zwracać dużą uwagę na to co spożywamy, oraz w jakich ilościach. Jaki chleb jest najzdrowszy i jakie dodatki do niego wybrać? Jakie pieczywo jest najzdrowsze?

Odpowiedzi możemy szukać u trenerów personalnych, na blogach w Internecie i u dietetyka. Jednakże, aby od czegoś zacząć, warto sięgnąć na początek po zdrowe zamienniki pieczywa, które spożywamy na co dzień i które można znaleźć w pobliskich marketach. Takim chlebem jest, chleb tostowy pełnoziarnisty biedronka. Możemy będąc na zakupach zwrócić uwagę na kaloryczność chleba oraz z jakiej mąki został wypieczony. Jakie wartości odżywcze ma chleb pełnoziarnisty biedronka? Całe opakowanie chleba tostowego pełnoziarnistego biedronka to 500g. W 500g, zawarte jest:

  • 1320 kcal,
  • 233g węglowodanów,
  • 48 g białka,
  • 15g tłuszczy.

Ponad to, co ciekawe, chleb tostowy pełnoziarnisty Biedronka, to tyle samo co 8 bułek z jasnej mąki, 5 kotletów z indyka, czy 43 pomidory. Ciekawostką jest również fakt, że aby spalić chleb tostowy pełnoziarnisty Biedronka, trzeba biegać przez 79minut lub jeździć rowerem przez prawie 3h. Warto to zapamiętać, aby wiedzieć, na ile można sobie pozwolić podczas diety.

Niskokaloryczny chlebek wasa

Prawdziwie niskokaloryczny chleb, który zalicza się do najmniej kalorycznych chlebów, jest chleb wasa. Nazwa jest na pewno znana wielu osobom, które choć raz próbowały walczyć z wagą. Jeśli zastanawiamy się jaki chleb jest najzdrowszy i najmniej kaloryczny, to właśnie wasa jest polecany przez dietetyków i innych specjalistów w kwestii odżywania.

Chleb wasa indeks glikemiczny ma nie wielki, dlatego również polecany jest dla osób z insulino opornością. Jeśli chleb miałby wysoki indeks glikemiczny, to jesteśmy narażeni na podniesienie cukru we krwi. Niestety nie wpływa to korzystnie na gospodarkę glikemiczną. Dlatego poleca się pieczywo chrupkie, które ma niewiele kalorii i jest dobrym chlebem na odchudzanie.

pieczywo na diecie

Zdrowy, żytni chleb na zakwasie

Zastanawiając się, jaki jest najzdrowszy i najmniej kaloryczny chleb na diecie mamy wiele pomysłów, ale warto zwrócić uwagę na chleb graham na diecie, oraz najmniej kaloryczne pieczywo chrupkie, a także chleb na zakwasie, który ma może nie najmniej kalorii, ale warto go jeść na diecie. W 100g chleba żytniego znajdziemy 6,8g białka, 1,8g tłuszczów i 44g węglowodanów, chleb na zakwasie żytnim dostarcza nam również 225kcl, czyli w kromce jest ich 67.

2 thoughts on “Jaki chleb jest najzdrowszy i najmniej kaloryczny na diecie?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

16 − trzynaście =