Najczęstsze błędy w tworzeniu reklam wizualnych do kampanii Google Ads

Tworzenie angażujących reklam wizualnych wymaga nie tylko kreatywności, ale również znajomości podstawowych zasad projektowania. Poniżej znajdziesz kilka częstych błędów, które warto wyeliminować, aby kampanie reklamowe osiągnęły lepszą skuteczność. Sprawdź, które z nich dotyczą Twoich kampanii Google Ads! A jeśli planujesz dopiero działania marketingowe w sieci, to tym bardziej ten artykuł może Cię zainteresować!

Brak spójności reklam w kampanii Google Ads z marką

  • Niespójność wizualna to jak noszenie sandałów do eleganckiego garnituru – po prostu jedno do drugiego może nie pasować. Reklama, która odbiega od ogólnego wizerunku marki, wprowadza zamieszanie i dezorientuje odbiorców. Wyobraź sobie, że jedna z Twoich reklam jest kolorowa i pełna życia, a inna – stonowana i minimalistyczna. Na stronie internetowej i katalogach używasz geometrycznych nowoczesnych wzorów, a reklama prezentuje przaśne rośliny. Którą reklamę odbiorca zapamięta jako Twoją? Prawdopodobnie żadnej albo obie, ale na pewno nie jako spójny obraz Twojej marki.
  • Elementy wizualne niezgodne z paletą kolorystyczną oraz typografią marki mogą stworzyć wrażenie amatorszczyzny. Jeśli kolory i czcionki nie są ze sobą skoordynowane, to reklama może wyglądać naprawdę niedbale i nieprofesjonalnie.

Złe dopasowanie kolorów i czcionek

  • Nieodpowiednio dobrane kolory mogą sprawić, że tekst będzie trudny do przeczytania, zwłaszcza na mniejszych ekranach. Może to utrudniać odróżnienie liter od tła, co doprowadzi do zmęczenia wzroku i braku skupienia uwagi na treści.
  • Kolory, które dobrze wyglądają na monitorze komputera, mogą wyglądać zupełnie inaczej na ekranie smartfona. Należy pamiętać, że różne urządzenia mają różną jakość wyświetlania i kolorystykę.
  • Niewłaściwe połączenie kolorów może sprawić, że osoby z daltonizmem będą miały duże problemy z odczytaniem tekstu.
  • Kolory mają swoje symboliczne znaczenie i mogą wpływać na odbiór treści. Złe połączenie kolorów może zmienić postrzeganie Twojej marki czy znaczenie przekazu kampanii Google.
  • Jeśli kolory i czcionki nie są spójne z ogólnym wizerunkiem marki, to efektem może stać się dysonans poznawczy użytkownika sieci. Po prostu odbiorca może poczuć dezorientację.

Zbyt wiele elementów

  • Zbyt wiele elementów wizualnych doprowadza do rozproszenia uwagi. Nadmiar elementów może sprawić, że grafika stanie się chaotyczna i trudna do odczytania. Wtedy odbiorca nie jest w stanie skupić się na najważniejszej informacji.
  • Za duże zagęszczenie elementów wizualnych na grafice powoduje, że odbiorca nie zrozumie przekazu, a więc reklama nie spełni swojej funkcji.

Niskiej jakości grafika

  • Rozmazane zdjęcie sugeruje, że marka nie przykłada wagi do detali i jakości. Odbiorca może odnieść wrażenie, że produkt lub usługa również są niskiej jakości. Reklamy wizualne z grafiką o złych parametrach mogą obniżać wiarygodność firmy.
  • Jeśli zdjęcie produktu jest rozmazane, to trudno ocenić jego cechy i szczegóły. To komplikuje podjęcie decyzji o zakupie.
  • Nieostre zdjęcia są po prostu nieprzyjemne dla oka i mogą odstraszyć lub wręcz trwale zniechęcić potencjalnych klientów.

Brak call to action (CTA)

  • Każda reklama w kampanii Google dąży do osiągnięcie konkretnego celu, np.: sprzedaży produktu, pozyskania odbiorcy newslettera, uczestnika webinaru, szkolenia, wydarzenia itp. Bez wyraźnego CTA odbiorca nie wie, jak spełnić oczekiwania reklamodawcy.
  • Jeśli odbiorca nie wie, co ma zrobić dalej, może po prostu zignorować reklamę i przejść do innych treści. Więc bez wyraźnego CTA tracimy potencjalnych klientów.
  • Brak jasnego CTA przekłada się najczęściej na niską skuteczność kampanii reklamowej. Można to łatwo sprawdzić i potwierdzić testem, tj. tworząc dwie alternatywne reklamy wizualne – jedną z CTA i drugą bez.

Brak zrozumiałego przekazu

  • Zbyt skomplikowane hasła nie trafiają szybko i skutecznie do obiorców. Slogan powinien być prosty i łatwy do zapamiętania oraz składać się z kilku krótkich, łatwych do wymówienia i zapamiętania słów. Najlepiej, jeśli hasło reklamowe jest rytmiczne, rymowane lub zawiera elementy powtórzeń.
  • Brak kontekstu powoduje, że odbiorca kampanii może nie zrozumieć, co reklama ma na celu. Hasła do reklam które nie mają powiązania z ofertą czy produktem mogą spowodować kompletny brak zainteresowania reklamą.
  • Nudne, mało chwytliwe i nieoryginalne hasła nie wyróżnią marki czy firmy na tle konkurencji! Zobacz co brzmi lepiej: „Innowacyjne rozwiązania dla Twojego biznesu”, czy raczej „Myślisz biznesowo? Myśl z nami!”

Ignorowanie urządzeń mobilnych

  • Jednym z najczęstszych problemów jest rozciąganie grafiki, co prowadzi do zniekształceń i utraty jakości. Obrazki mogą być niewyraźne, a tekst nieczytelny.
  • Często zdarzają się problemy z układaniem elementów. To oznacza, że na małych ekranach elementy graficzne mogą nakładać się na siebie lub są zbyt małe. Jeśli grafika nie jest dostosowana do dotyku, to użytkownik może mieć problemy z kliknięciem w odpowiednie elementy.
  • Brak adaptacyjności do urządzeń powoduje, że grafika reklamowa w kampanii Google Ads nie prezentuje się dobrze na różnych przekątnych ekranu. Ekrany smartfonów i tabletów różnią się zarówno pod względem rozmiaru, jak i proporcji. Dlatego tak ważne jest, aby grafika była w pełni responsywna i dostosowywała się do różnych wymiarów.

Brak testów A/B i analizy wyników reklam w kampanii Google 

  • Brak testowania A/B oraz analizy wyników nie pozwala na wyciąganie wniosków. Często w kampaniach w ogóle nie sprawdza się tego, które wersja reklamy działają lepiej. A co można porównywać w reklamach?

Nagłówki – różne ich warianty mogą mieć znaczący wpływ na skuteczność reklamy.

Obrazki – można testować różne zdjęcia, grafiki, ilustracje, animacje itd.

Treści – warto eksperymentować z różnymi sformułowaniami i argumentami.

CTA – różne wezwania do działania mogą prowadzić do różnych reakcji odbiorców.

Układ elementów – zmiana układu elementów na grafice, banerach może wpłynąć na konwersje.

Kolorystyka – różne kolory mogą wywoływać różne emocje i wpływać na decyzje zakupowe.

Ignorowanie aktualności i trendów reklam w kampanii Google

  • Przestarzały design w reklam w kampanii Google to jak noszenie ubrań z poprzedniej dekady na wybiegu. Może być wygodny, ale zdecydowanie nie przyciąga uwagi i nie robi wrażenia. Tak zwany „outdated design” może poważnie zaszkodzić skuteczności reklamy.
  • Brak stosowania nowoczesnych narzędzi nie pozwala na kreację bardziej dynamicznej i interaktywnej reklamy. Co więcej, ogranicza wykorzystanie potencjalnych zasięgów. Dość często widać jeszcze klasyczne podejście do produkcji banerów reklamowych. A przecież w narzędziu Google Ads są teraz genialne możliwości automatycznego tworzenia skutecznych reklam wizualnych!
  • Nieaktualna kolorystyka i niektóre typy czcionki; były modne wiele lat temu, a dziś mogą wyglądać archaicznie. Niektóre czcionki mogą nadać reklamie staromodny wygląd. Jeśli to nie jest Twoją koncepcją, to poszukaj bardziej nowoczesnych i modnych fontów!

Pamiętaj, że unikanie typowych błędów i dobrze zaprojektowana reklama do kampanii Google Ads nie tylko pomoże przyciągnąć uwagę odbiorcy, ale także zaprezentuje jasny przekaz i skłoni użytkownika sieci do działania. Do tworzenia skutecznych reklam Google Ads opartych na sprawdzonych metodach najlepiej zatrudnić certyfikowanych partnerów Google!  

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

pięć × pięć =