Intensywnie trenujesz? Zobacz, czym wyróżnia się dobra dieta dla sportowca.

Uprawiasz intensywnie sport i szukasz odpowiedniego planu dietetycznego dla siebie? Spójrz, czym powinna charakteryzować się dieta dla sportowca i wybierz idealny program dietetyczny skrojony na miarę Twoich potrzeb.

Czym charakteryzuje się dieta sportowca?

Dieta sportowca, tak jak wszystkie inne plany dietetyczne, powinna być przede wszystkim odpowiednio zbilansowana i zdrowa. Idealny plan dietetyczny opiera się na świeżych warzywach i owocach, wysokiej jakości mięsa i ryb i wykluczeniu z jadłospisu wysoko przetworzonej żywności, używek oraz niezdrowego tłuszczu.

Bardzo ważne w przypadku osób trenujących jest poprawne określenie swojego zapotrzebowania energetycznego. Zjadanie zbyt małej ilości kalorii sprawi, że Twój organizm będzie mniej wydajny i nie będziesz mieć siły na trening. Z kolei zbyt duża ilość kalorii może obniżyć Twoją sprawność.

Składniki odżywcze w diecie sportowca

Dieta sportowca to przede wszystkim węglowodany, z których organizm czerpie energię do funkcjonowania. Kolejnym istotnym składnikiem jest białko stanowiące nie tylko materiał energetyczny, ale i budulcowy. I wreszcie tłuszcze, które również dostarczają energię, ale ich udział powinien być mniejszy niż węglowodanów.

Węglowodany stanowią odpowiednie paliwo dla organizmu, zarówno dla tkanek, jak i dla mięśni. Osoby aktywne powinny przyswajać 60-70% węglowodanów w odniesieniu do całego jadłospisu. Najbardziej wskazane są węglowodany złożone o niskim indeksie glikemicznym. Mogą to być na przykład kasze, brązowy ryż, pełnoziarniste pieczywo oraz warzywa i owoce o mniejszej ilości cukru.

Równie ważne w jadłospisie sportowca jest białko. Odpowiada ono za rozwój mięśni oraz wzrost. Istotne jest, by w diecie osoby trenującej znalazło się białko pochodzące z różnych źródeł, a więc mleka, serów, jajek, ale i chudego mięsa oraz wędlin. Białko powinno stanowić 2 gramy na każdy kilogram masy ciała, ale dokładne zapotrzebowanie na ten składnik zależy od kondycji organizmu i intensywności wykonywanych ćwiczeń.

Ostatnim z makroskładników jest tłuszcz, który stanowi ważny element zbilansowanej diety sportowca. Warto postawić na zdrowe tłuszcze, czyli zawierające wielonienasycone kwasy tłuszczowe. Zamiast więc spożywać wyłącznie tłuszcze pochodzenia zwierzęcego, warto do jadłospisu włączyć oleje roślinne i tłuszcz pochodzący z ryb, który jest bogaty w kwasy omega-3.

Jak się odżywiać, gdy brakuje Ci czasu?

Jeśli Twoim priorytetem są regularne treningi, które łączysz dodatkowo z pracą lub nauką, to zapewne nie narzekasz na nadmiar czasu. Aby jadłospis był odpowiednio zbilansowany i korzystny dla zdrowia, warto skorzystać ze sprawdzonych rozwiązań i pomocy fachowców. Jednym ze sposobów na oszczędność czasu, a równocześnie zdrowe odżywianie jest wybór diety pudełkowej. Sprawdź catering dietetyczny na Śląsku: http://fit-catering.pl/catering-dietetyczny-katowice/.

Dostępny w ofercie Fit Catering plan Sport to odpowiedź na potrzeby osób o zwiększonym zapotrzebowaniu na makroskładniki i energię. Oferowana dieta jest wysokobiałkowa oraz wysokowęglowodanowa i stawia na użycie produktów pełnoziarnistych, owoców, warzyw oraz pełnowartościowego białka. To plan dietetyczny, który doskonale sprawdzi się jako wsparcie osób uprawiających określone dyscypliny sportowe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

jeden × 4 =