Jak promować firmę? Podstawy marketingu online

Bez odpowiedniej strategii promocyjnej nawet biznes z najlepszą ofertą w branży nie rozwinie skrzydeł. Przy czym obecnie większość interakcji na linii klient-firma ma miejsce w Internecie. Tylko co to oznacza w praktyce? Jak promować firmę w przestrzeni online? Przedstawiamy wskazówki, dzięki którym rozpoczniesz skuteczną promocję w sieci.

Zaplanuj działania SEO

Obecnie trudno znaleźć wskazówki marketingowe, które nie uwzględniają działań SEO, czyli optymalizacji pod kątem wyszukiwarki internetowej. Trudno się dziwić, skoro to właśnie Google rejestruje największą liczbę użytkowników każdego miesiąca. Jeśli chcesz wiedzieć więcej na ten temat i poznać konkretne dane liczbowe, kliknij tutaj. To strona agencji tworzącej sklepy internetowe, strony www i strategie marketingowe dla firm. Znajdziesz tam biznesowy poradnik do pobrania za darmo.

Plan działań SEO powinien uwzględniać między innymi analizę fraz kluczowych wpisywanych przez potencjalnych klientów. Odpowiednio dobrane słowa kluczowe należy następnie właściwie rozlokować na firmowej stronie www, co wiąże się oczywiście z tworzeniem wysokiej jakości treści dla użytkownika. Konieczne jest również sprawdzenie wydajności strony. Czy witryna ładuje się odpowiednio szybko? Czy internauta jest w stanie odczytać treści? To i wiele innych czynników ma znaczenie dla pozycji strony w Google.

Jak promować firmę w Google?

Poza realizacją działań SEO reklamodawcy korzystają z platformy Google Ads, za pośrednictwem której można prowadzić kampanie online w modelu PPC. Oznacza to, że firma płaci jedynie za kliknięcia, co jest bardzo opłacalną formą promocji. Oczywiście należy wybrać odpowiedni format reklamy. Dla sklepów internetowych najlepiej sprawdzą się reklamy produktowe, które występują w formie zdjęć produktów wraz z ceną i linkiem do strony sprzedażowej. Z kolei w przypadku firm usługowych optymalnym typem promocji są popularne reklamy tekstowe.

Nie należy zapominać również o profilu w Google. Mowa tutaj o internetowej wizytówce, w której znajdują się dane kontaktowe firmy. Wizytówka Google to również doskonały sposób na wzmocnienie pozycji strony internetowej poprzez regularne publikacje wpisów i zdjęć na profilu. Przede wszystkim jednak jest to przestrzeń, w której klienci mogą zamieszczać swoje opinie, co buduje wiarygodność firmy. Prowadzenie profilu w Google jest bezpłatne, ale konto wymaga odpowiedniej weryfikacji ze strony właściciela przedsiębiorstwa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

3 × dwa =