Dlaczego drukarka do etykiet jest potrzebna w Twojej firmie? Odpowiadamy

Organizacja wszelkiego rodzaju procesów w przedsiębiorstwie nie jest łatwym zadaniem. Istnieje jednak kilka sposobów, by nieco to ułatwić. Dobrym rozwiązaniem, które usprawnia pracę, jest etykietowanie. Niezbędnym narzędziem okazuje się zatem niezawodna drukarka do etykiet. W jaki sposób możesz ją wykorzystać? Jak wybrać najlepszą? Podpowiadamy w poniższym artykule.

Fenomen etykietowania

Znakowanie jest procesem znanym w niemal każdej branży. Etykietuje się paczki kurierskie, sprzęt, wszelkiego rodzaju surowce, a nawet dokumentację. Dobrze opracowana etykieta to nośnik najważniejszych informacji. Co najważniejsze, naklejki znajdą swoje zastosowanie wszędzie, niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa – pozwalają na wyeliminowanie chaosu i wprowadzenie harmonii w działaniach.

Naklejki są często wykorzystywane nawet w domach. Umożliwiają skuteczne oznakowanie przetworów, kosmetyków czy dokumentów. Chcąc je zastosować, musisz wziąć pod uwagę, że etykiety powinny mieć dobrą jakość i muszą stabilnie trzymać się powierzchni.

Jak wybrać drukarkę do etykiet?

Jakość wydrukowanych etykiet jest w dużej mierze zależna od tego, z jakiej drukarki korzystasz. Dlatego też, dokonując zakupu, warto zwrócić uwagę na następujące parametry:

1. Przeznaczenie – potrzebujesz drukarki do etykiet do niewielkiego biura czy hali magazynowej? Wbrew pozorom miejsce pracy urządzenia ma wielkie znaczenie. W wymagających warunkach, w których nie brakuje szkodliwych czynników, lepiej sprawdzi się drukarka półprzemysłowa.

2. Rozmiar i jakość etykiet – wymiary naklejek mają ogromne znaczenie. Standardowa drukarka ma szerokość drukowania około 104 mm, zdarzają się też wąskie drukarki 57 mm. Dla wymagających klientów są też szerokie drukarki 6 calowe, czyli o szerokości druku do 161 mm.

3. Metoda drukowania – istnieją dwa podstawowe typy drukarek do etykiet – termiczne i termotransferowe. Drukarki termiczne nadają się do szybkiego i sprawnego druku etykiet krótkotrwałych – np. kurierskich czy etykiet na produkty szybko rotowalne, natomiast drukarki termotransferowe sprawdzą się, jeśli potrzebujesz etykiet trwałych, które będą służyć dłużej niż 3 miesiące.

Metodą termotransferową drukuje się etykiety papierowe oraz etykiety foliowe. Etykiety foliowe są dodatkowo odporne na wilgoć i wodę. Druk termotransferowy jest również odporny na promienie UV. Każda drukarka termotransferowa potrafi również drukować metodą termiczną, dlatego zawsze jest droższa od drukarki termicznej.

4. Wielkość urządzenia i prędkość druku – do niewielkiego biura wystarczy mała, kompaktowa drukarka biurkowa. Drukarki biurkowe mają niższą prędkość i pozwalają na swobodny druk do kilku tysięcy etykiet dziennie (lub kilkunastu tysięcy mniejszych etykiet dziennie). Jeżeli dzienne zapotrzebowanie jest większe, wybierz drukarkę półprzemysłową. Każda drukarka półprzemysłowa będzie drukować szybciej od drukarki biurkowej.

5. Rozdzielczość – 203 czy 300 dpi? – stosuje się następujące rozgraniczenie – jeżeli w drukowanym projekcie nie będziesz używać małych elementów graficznych, cienkich kresek, logo firmy czy rysunków, a także nie będziesz używać czcionek mniejszych niż 7 pt – wybierz rozdzielczość 203 dpi. W przeciwnym wypadku wybierz większą rozdzielczość 300 dpi. Do drukowania etykiet kurierskich 100×150, 100×160, 100×170 – wystarczy rozdzielczość 203 dpi.

Drukarka do etykiet – gdzie znajdziesz funkcjonalne modele?

Wprowadzenie w firmie etykietowania ma na celu uporządkowanie zachodzących w niej procesów. To możliwe, o ile wybierzesz niezawodną drukarkę, doskonale pasującą do potrzeb przedsiębiorstwa. Zakup odpowiedniego urządzenia to inwestycja, dlatego postaw na sprzęt, którego jakość idzie w parze z ceną. Wybierz sprzedawcę, do którego będziesz mógł osobiście zadzwonić i poradzić się, jakie urządzenie powinieneś wybrać. Takie rozwiązanie oferuje np. e-sklep https://www.randi.pl/drukarki–etykiet – przedsiębiorcy cenią sobie to miejsce za profesjonalne podejście obsługi klienta oraz techniczną i merytoryczną wiedzę pracowników.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

trzynaście − sześć =